F1 Speed League
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

F1 Speed League: Zapowiedź GP Belgii

Go down

F1 Speed League: Zapowiedź GP Belgii Empty F1 Speed League: Zapowiedź GP Belgii

Pisanie by szymek66 Czw 18 Kwi 2013, 13:49

Po tygodniowym odpoczynku już dzisiaj czeka nas kolejny, zapewne emocjonujący wyścig. Tym razem F1SL odwiedzi belgijski obiekt Spa











MAPKA TORU
(+ numeracja zakrętów)

F1 Speed League: Zapowiedź GP Belgii 85874247449246595170967bq.th

KLUCZOWE MIEJSCA


Zakręt 1
To właśnie tutaj możemy oczekiwać ciekawych rozstrzygnięć już na starcie wyścigu. Ciasny pierwszy zakręt zawsze stanowi wielkie wyzwanie dla kierowców - chętnych do wyjścia na czoło stawki jest wielu, a miejsca niewiele.
La Source jest jednak również bardzo ważny przy wykręcaniu jak najlepszego czasu pojedynczego okrążenia. Szybkie wyjście z niego zapewnia dużą prędkość w Eau Rouge i dalszym fragmencie toru

Zakręty 7-9
Sekcja szybkich zakrętów prawy-lewy-prawy stanowi wyzwanie nawet dla najlepszych zawodników. W Les Combes trzeba po prostu "frunąć". Wbrew pozorom nie jest to wcale takie proste, przy walce o jak najlepszy czas okrążenia. A o błąd nietrudno...

Zakręty 19-20
W tym zestawieniu nie mogło oczywiście zabraknąć szykany, w której można zarówno wiele zyskać jak i stracić. Bardzo ciężko jest tutaj złożyć się idealnie w dwa zakręty, a tylko to zapewnia nam możliwość wykręcenia szybkiego kółka.


NAJLEPSZE MIEJSCA DO PUSZCZENIA DUBLUJĄCYCH KIEROWCÓW


Prosta start/meta
Nie jest powalająco długa, jednak wystarczająca do puszczenia szybszych zawodników. Zostanie po wyjściu z szykany przy pitwallu powinno załatwić sprawę.

Prosta między zakrętami 5-7
Długi, prosty fragment toru, przedzielony jedynie niewymagającym zakrętem nr 6. Mimo wszystko żaden kierowca nie powinien mieć problemów ze złożeniem się z ten zakręt na pełnym gazie, co jednocześnie daje szansę puszczenai liderów. Jest to niezwykle ważne, ponieważ w Les Combes bardzo łatwo o błąd i niecelowe przyblokowanie innego kierowcy.

Fragment między zakrętami 16-18
Szybkie łuki przejeżdżane na pełnym gazie są niezłym miejscem do puszczenia liderów. Mozna bez większego zwalniania zachować przyzwoitą linię jazdy i jednocześnie puścić dublujących kierowców.

PRZYKŁADOWE OKRĄŻENIE TORU SPA



TAKTYKA

Bardzo interesujący element wyścigów na tym legendarnym belgijskim obiekcie. Obiekt jest jednym z szybszych w kalendarzu, dzięki czemu świeższy komplet opon daje nam dosyć sporą przewagę. W połączeniu z krótką pitlane wydaje się, że jest to wyśmienita okazja na spróbowanie trzech zjazdów, a przy wielkim ryzyku i walce o FL może ktoś pokusi się o 4 pit stopy.
Nie skreślałbym jednak tradycyjnej taktyki 2 postojów. Dzięki niej można ograniczyć stratę wynikającą z wyjeżdżania za maruderami z boksów, dzięki czemu można zaoszczędzić trochę czasu, co może być kluczowe.

FAWORYCI

Niestety, ten sezon nie nalezy do najciekawszych. Może być wiele walki w trakcie wyścigu, ale na koniec i tak Mike przekroczy pierwszy linię mety (mały wyjątek: GP Australii i problemy techniczne Niemca). Oprócz niego murowanym faworytem do podium będzie Lanz, który jednak nie błyszczał w treningach. Czy ktoś to wykorzysta?
Możliwe, szczególnie że grono chętnych nie jest wcale takie małe. Polski "peleton" prowadzą kierowcy Ferrari, ostatnio meldujący się jako jedyni na podium. Za nimi zapowiadający wielki powrót do czołówki Wokinger oraz Szymek, liczący wreszcie na przełamanie po dwóch gorszych występach. Nikt z tego grona kierowców nie odpuści - zapowiada się świetna walka!
szymek66
szymek66
Red Bull
Red Bull

Liczba postów : 2015
Age : 28
Skąd : Biała Podlaska
Registration date : 01/09/2009

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach