F1 Speed League
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

F1 Speed League: Zapowiedź GP Monako

Go down

F1 Speed League: Zapowiedź GP Monako Empty F1 Speed League: Zapowiedź GP Monako

Pisanie by szymek66 Czw 14 Mar 2013, 12:31

Tym razem zawodnicy F1SL odwiedzą Monte Carlo, aby ścigać się po legendarnych ulicach księstwa Monaco. Emocje Gwarantowane!











MAPKA TORU
(+ numeracja zakrętów)

F1 Speed League: Zapowiedź GP Monako 17683474490292618593179.th

KLUCZOWE MIEJSCA


Sainte Devote (Zakręt 1)
Już na samym początku kierowcy napotykają na jeden z bardziej zdradzieckich zakrętów na tym torze. Aby optymalnie go przejechać, trzeba zaryzykować. Niestety, dlatego że jest to Monaco, nie ma tutaj jakiegokolwiek marginesu błędu - minimalnie za szerokie wyjście spowoduje uderzenie w ścianę i stratę kilku sekund.
Jeszcze trudniej będzie przetrwać tutaj zaraz po starcie, kiedy kawalkada zmotywowanych kierowców będzie walczyła o jak najlepszą pozycję. Zapewne, tak jak w poprzednich latach, dla kogoś zabraknie miejsca na torze.

Fairmont (Zakręt 6)
Najsłynniejszy, a jednocześnie także najwolniejszy zakręt w całym kalendarzu. Bliskość barier i chęć jak najszybszego przejścia do dalszej części toru powoduje często duże straty czasowe. Aby idealnie przejechać ten nawrót, potrzeba nie lada umiejętności
Zapewne w trakcie wyścigu będziemy mieli do czynienia z wieloma atakami w tym miejscu, w większości w stylu japońskich pilotów kamikaze. Dlatego nie można w Fairmont utracić koncentracji nawet na ułamek sekundy.

Piscine (Zakręt 14)
Teraz przyszła kolej na świetny wszystkim znany basenik. W trakcie wyścigu nie ma jednak czasu podziwiać pięknych widoków i jachtów zacumowanych w porcie, ale trzeba skoncentrować się na jeździe. Bo przejazd "czternastki" nie należy do najłatwiejszych.
W poprzednich wersjach toru Monako można było przejeżdżać tę szykanę szybciej. Teraz jednak wymaga ona przyhamowania przed wjazdem w nią, a przy złym wejściu w jej drugą część, również w trakcie przejeżdżania przez Piscine. Kolejne miejsce, które będzie kluczowe, szczególnie przy walce o PP.



NAJLEPSZE MIEJSCA DO PUSZCZENIA DUBLUJĄCYCH KIEROWCÓW


Łuk start/meta
Z racji braku tradycyjnej prostej na torze Monako, jednym z lepszych miejsc do przepuszczania szybszych kierowców jest łuk start/meta. Wystarczy, aby dublowany kierowca pojechał go od początku bliżej zewnętrznej krawędzi. Przy niewielkiej odległości między zawodnikami nie trzeba nawet hamować.

Częśc toru między Sainte Devote a Massenet (między "1" a "3")
Kolejne miejsce, które może służyć do przepuszczenia szybszych bolidów. Po jakimkolwiek błędzie w Sainte Devote odległość między dwoma bolidami może diametralnie się zmniejszyć, a wtedy wystarczy delikatnie odjąć gaz (najlepiej jeszcze przed "2") i puścić przy dolnej krawędzi toru lidera.

Prosta między Casino Square a Górnym Mirabeau (między "4" a "5")
Nie jest to może wymarzone miejsce do przepuszczania innych kierowców, jednak ze względu na następującą po "5" sekwencję ciasnych zakrętów, rozsądnie byłoby tutaj zwolnić i przepuścić kierowców jadących na okrążeniu lidera.

Tunnel (Zakręt "9")
W tym miejscu, podobnie jak na łuku start/meta, wystarczy jechać bliżej zewnętrznej krawędzi toru, zostawiając po wewnętrznej miejsce dla liderów.

PRZYKŁADOWE OKRĄŻENIE TORU MONAKO




TAKTYKA

W poprzednich sezonach zawodnicy z czołówki decydowali się odwiedzać swoich mechaników tylko 1 raz w trakcie całego wyścigu. Ciężko powiedzieć, czy podobnie będzie tym razem. Sprawę wyboru taktyki komplikuje nowe zużycie opon. Przy większej ilości błędów może się okazać, że 2 pit stopy będą zdecydowanie lepsze i pozwolą osiągnąć lepszy wynik.
Niemniej jednak uważam, że przy braku "całowania" barier będzie opłacało się pojechać na 1 stop. A jaką taktykę wybiorą poszczególne zespoły, dowiemy się dopiero w trakcie wyścigu.

FAWORYCI

W poprzednich sezonach było znacznie łatwiej znaleźć faworyta - wszystkie poprzednie edycje wygrywali Pelbel oraz Doman. Wydaje się jednak, że ten pierwszy nie jest w mistrzowskiej formie sprzed kilku sezonów i będzie mu ciężko powalczyć o zwycięstwo na ulicach księstwa. A tego drugiego w ogóle nie zobaczymy na starcie.
W zaistniałej sytuacji logika podpowiada, że najwięcej szans na końcowy sukces ma Mike Nike. Dotarły do nas plotki, że zrobił już 10 symulacji wyścigu, a na dzisiejsze popołudnie planuje następne 5.

WYPOWIEDŹ STAREGO MISTRZA

Udało mi się namówić Domana na kilka słów odnośnie GP Monako. Oto jego wypowiedź:
"Monako to tor wyjątkowy, do którego chce się wracać. Na tym torze nie ma miejsca na jakiekolwiek błędy. Po prostu ta pętla ich nie wybacza. Jest to najbardziej wymagający tor w kalendarzu. Receptą na sukces w tym wyścigu jest przede wszystkim przyzwoita pozycja startowa i równe, szybkie tempo bez większych błędów przez cały dystans GP. Bardzo miło wspominam wszelakie starty w Monako. Za każdym razem opuszczałem to magiczne miejsce z niechęcią. Sześciokrotnie wygrywałem tu, jednak nie przychodziło mi to łatwo. Stoczyłem na tym torze wiele świetnych pojedynków za co dziękuję kolegom z toru. Sądzę, że nadchodzące GP również będzie obfitowało w wiele zaciętych bojów i zaskakujących wydarzeń. Faworytów trzeba wypatrywać w czubie aktualnej tabeli, aczkolwiek liczę na jakąś niespodziankę. Powodzenia wszystkim."

TROCHĘ HISTORII

Wyniki z 10. sezonu
Wyniki z 9. sezonu
Wyniki z 8. sezonu


PORADA DLA NOWYCH GRACZY

W grze mamy możliwość uzyskania w trakcie wyścigów podstawowych informacji, takich jak nasz czas ostatniego okrążenia, stan opon, nicki kierowców jadących w naszej okolicy itp.
Sterujemy ukazującą się treścią za pomocą klawisza "Tab". I tak:
- 1 naciśnięcie - przy naszym bolidzie pokazuje się ilośc przejechanych przez nas kółek, poziom paliwa i stan opon. Jednocześnie przy innych bolidach pokazują się nicki graczy jadących nimi, a także ich strata/przewaga do nas/nad nami. Jest to bardzo pomocne przy puszczaniu dublujących kierowców - wiemy, kiedy należy odpuścić, a kiedy można walczyć.
- 2 naciśnięcia - w lewym dolnym rogu pokazuje nam się aktualna klasyfikacja wyścigu
- 3 nacisnięcia - w lewym górnym rogu widzimy ilość przejechanych przez nas okrążeń, stan paliwa i opon oraz czas ostatniego okrążenia
szymek66
szymek66
Red Bull
Red Bull

Liczba postów : 2015
Age : 28
Skąd : Biała Podlaska
Registration date : 01/09/2009

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach