Regulamin Sportowy - F1SL Sezon 14
Strona 1 z 1
Regulamin Sportowy - F1SL Sezon 14
KAŻDY UCZESTNIK LIGI F1SL MA OBOWIĄZEK PRZECZYTAĆ REGULAMIN BARDZO DOKŁADNIE!
1.2. Przystąpienie do ligi oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
1.3. Organem zarządzającym Ligą jest Rada F1 Speed League (Rada F1SL). W jej skład wchodzą:
- Szymek66 (przewodniczący)
- Wokinger
- KryHmen
1.4. Główną osobą zarządzającą sprawami organizacyjnymi jest Szymek66, natomiast sprawami technicznymi – Wokinger.
2.2. Transfer kierowcy między zespołami jest dopuszczalny za zgodą szefa jego nowego zespołu, ale tylko pod warunkiem, że po odejściu kierowcy w jego poprzednim teamie pozostaną co najmniej dwie osoby.
2.3. W grze należy jeździć posługując się nickiem identycznym, jak nick na liście zgłoszeń (podany w formularzu zgłoszeniowym)
2.4. Wszelkich zmian w liście startowej dokonuje Rada F1SL na podstawie wniosków, jakie do niej wpłynęły.
2.5. W lidze obowiązuje limit 20 zawodników.
2.5.1. Dodatkowi chętni mogą zająć miejsce kierowcy rezerwowego w jednym z zespołów, za zgodą jego szefa. W przypadku nieobecności jednego z kierowców podstawowych, otrzymują oni wtedy prawo startu w danym GP.
2.6. W przypadku większej ilości chętnych niż liczba wolnych miejsc, pierwszeństwo zapisu otrzymują Polacy.
3.1. Kalendarz F1SL składa się z 10 Grand Prix.
3.2. Grand Prix rozgrywane są co tydzień, w czwartek.
3.3. Od powyższej reguły dopuszczalne są wyjątki w nadzwyczajnych okolicznościach, np. w okresie świąt. Jeśli co najmniej dwóch kierowców ma ważne powody, dla których nie mogą pojawić się w wyznaczonym terminie, możliwa jest zmiana dnia wyścigu. Podobną sytuację należy zgłosić najpóźniej:
- 3 dni przed datą GP, jeśli ma ono zostać przełożone na później lub zmieniona ma zostać tylko godzina startu,
- 5 dni przed nową datą GP, jeśli ma ono zostać przełożone na wcześniej.
O tym, czy Grand Prix zostanie przełożone, decyduje Rada, dając innym kierowcom co najmniej 36 godzin na wyrażenie poparcia/sprzeciwu (który to sprzeciw może, choć nie musi zostać uwzględniony).
3.4. Grand Prix składa się z:
- rozgrzewki
- kwalifikacji (dwóch części)
- wyścigu
3.5. Trening
3.5.1. Trening trwa od 5 do 10 okrążeń (w zależności od toru) i odbywa się przed kwalifikacjami i wyścigiem.
3.5.2. Celem treningu jest sprawdzenie, czy serwer działa poprawnie oraz przygotowanie się startujących do kwalifikacji i wyścigu.
3.5.3. Wszelkie uwagi co do działania serwera należy zgłaszać w trakcie treningu lub tuż po nim, przed kwalifikacjami. Jeśli większość/wszyscy gracze zgłoszą problemy, rada może:
- zarządzić kolejny trening
- przesunąć wyścig na inny termin
- zdecydować o rozegraniu kwalifikacji i wyścigu mimo problemów
W przypadku braku problemów kwalifikacje i wyścig odbywają się normalnie.
3.5.4. W trakcie treningu można jeździć dowolnie: z jaką prędkością się chce, dowolnym torem jazdy, robiąc postoje na pit-lane, itd. Nie można jednak blokować przejazdu innym kierowcom, ani jeździć pod prąd.
3.5.5. Trening rozgrywany jest z włączonym paliwem, zużyciem opon, zniszczeniami oraz draftem, tj. z ustawieniami takimi samymi jak w trakcie wyścigu.
3.5.5. W trakcie treningu wolno korzystać z czatu wewnątrz gry.
3.6. Kwalifikacje
3.6.1. Kwalifikacje odbywają się po rozgrzewce, a przed wyścigiem.
3.6.2. Podczas kwalifikacji obowiązują tradycyjne zasady zachowania na torze, tj. nie wolno jeździć pod prąd, nie wolno umyślnie przeszkadzać innym zawodnikom itp. Zawodnik, który popsuje swoje okrążenie i widzi, że zbliża się do niego zawodnik, który może być na swoich szybkim pomiarowym okrążeniu, ma obowiązek go przepuścić. Ponadto należy unikać niekoniecznej walki i zadbać o przygotowanie odstępu przed pomiarowym okrążeniu.
3.6.3. Kwalifikacje składają się z dwóch serii:
1 seria
3.6.3.1. Startują w niej wszyscy kierowcy, którzy na czas zjawili się na serwerze.
3.6.3.2. Rozgrywana jest z wyłączonym zużyciem paliwa, zużyciem opon oraz draftem i przy włączonych zniszczeniach.
3.6.3.3. Rozgrywana na dystansie 6 okrążeń.
2 seria
3.6.3.4. Startuje w niej sześciu najlepszych kierowców z pierwszej rundy.
3.6.3.5. Rozgrywana jest z wyłączonym zużyciem paliwa, zużyciem opon oraz draftem i włączonych zniszczeniach.
3.6.3.6. Rozgrywana na dystansie 3 okrążeń.
3.6.4. O kolejności w danej rundzie kwalifikacji decydują czasy najlepszych okrążeń zawodników w tej rundzie.
3.6.5. W przypadku małej frekwencji (8 lub mniej osób) rozgrywana jest tylko jedna sesja kwalifikacyjna (1. sesja).
3.6.6. W przypadku dużej frekwencji (14 lub więcej osób) do drugiej sesji przechodzi połowa uczestników pierwszej sesji (zaokrąglona w dół).
3.6.7. Aby być dopuszczonym do wyścigu, zawodnik musi uzyskać czas nie gorszy niż 110% czasu zwycięzcy pierwszej sesji kwalifikacyjnej.
3.6.7.1. Od reguły możliwe jest odstępstwo, gdy dany zawodnik uzyskiwał konkurencyjne czasy w trakcie treningu przed wyścigiem lub oficjalnych testów. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie.
3.6.8. W trakcie kwalifikacji korzystanie z czatu gry jest zabronione.
3.7. Wyścig
3.7.1. Liczba okrążeń wyścigu ustalana jest indywidualnie dla każdego toru w taki sposób, by Grand Prix trwało ok. 25 minut.
3.7.2. W wyścigu musi uczestniczyć dwóch kierowców wyścigowych z każdego teamu. Jeżeli kierowca etatowy nie może wystartować, a zespół posiada kierowców testowych, któryś z nich ma obowiązek go zastąpić. W skrajnych przypadkach, gdy także kierowcy testowi nie mają możliwości pojechania, dopuszcza się start w okrojonym składzie.
3.7.3. Jeśli zawodnik nie może pojawić się na GP, zobowiązany jest usprawiedliwić swoją nieobecność na forum ligi lub jednemu z radnych w rozsądnym czasie od wyścigu. Dwukrotne opuszczenie wyścigu w trakcie sezonu bez usprawiedliwienia skutkuje usunięciem z listy startowej.
3.7.4. GP rozpoczyna się treningiem, w jego trakcie kierowca może dołączyć do stawki bez żadnych konsekwencji (poza utratą możliwości pojechania w treningu).
3.7.5. Jeżeli zawodnik nie wziął wcześniej udziału w kwalifikacjach, w wyścigu startuje z ostatniej pozycji. W przypadku, gdy kilku kierowców nie weźmie udziału w kwalifikacjach, w wyścigu startują oni z ostatnich pozycji w kolejności odwrotnej do zajmowanej pozycji w F1SL.
3.7.6. Zabroniona jest zmiana ilości paliwa startowego przed wyścigiem na wartość inną niż 100%.
3.7.7. Każdy zawodnik ma obowiązek w czasie wyścigu co najmniej raz przejechać przez pit-lane (ew. przejazdy karne za złamanie regulaminu nie są liczone!).
3.7.8. Kierowca ma obowiązek możliwie najszybciej przepuścić przed siebie osobę, która go dubluje, chyba że jest od niej wyraźnie szybszy i nie spowalnia swoją jazdą dublującego. W takim przypadku dopuszcza się także wyprzedzanie przez osobę wcześniej zdublowaną, jednak manewr musi być wykonany bezwzględnie czysto tj. bez żadnego kontaktu.
3.7.9. Podczas wyścigu, w trakcie walki o pozycję:
- jeśli kierowca podczas wyprzedzania wypchnie przeciwnika poza optymalny tor jazdy (w szczególności poza tor)
- jeśli kierowca uderzy w bandę lub inną przeszkodę, po czym zostanie uderzony przez inny bolid
- jeśli kierowca, wskutek dużego błędu (w szczególności wjechania w bandę/piasek), wytraci prędkość i zderzy się z nim inny, rozpędzony zawodnik
- jeśli kierowca jadący z przodu zmieni tor jazdy na prostej więcej, niż raz, przeszkadzając w ten sposób przeciwnikowi w wykonaniu manewru wyprzedzania
- jeśli kierowca wyprzedzi innego kierowcę poprzez ścięcie zakrętu
- jeśli w sytuacji, gdy jeden zawodnik wyjeżdża z pit-lane, a drugi przejeżdża obok, któryś kierowca przekroczy białą linię i przeszkodzi rywalowi
- w innych sytuacjach, gdy jeden z zawodników przeszkodził drugiemu w sposób mogący uchodzić za niezgodny z fair play
Ma on obowiązek przy najbliższej sposobności oddać pozycję rywalowi. W przeciwnym wypadku może zostać ukarany po wyścigu.
3.7.10. W trakcie wyścigu całkowicie zabronione jest:
- jechanie wstecz do kierunku jazdy
- wracanie na tor z pobocza w sposób, który przeszkadza rozpędzonemu kierowcy
- wjeżdżanie do pit-lane lub wyjeżdżanie z niej niewłaściwą stroną
- popychanie innych zawodników w pit-lane
- pisanie czegokolwiek na czacie gry
- zatrzymywanie się na torze
- prezentowanie innych zachowań, które stwarzają poważne zagrożenie na torze lub uchodzą powszechnie za chamskie/ekstremalnie niezgodne z fair play
Wszystkie powyższe przewinienia, stosownie do wielkości, mogą doprowadzić do ukarania zawodnika po wyścigu.
3.7.11. Jeśli kierowca uzna, że inny kierowca postąpił niezgodnie z przepisami, może on zgłosić incydent do piątku po wyścigu do godz. 24. Zgłoszenie powinno zawierać:
- filmik ze zdarzenia bądź numer okrążenia i zakręt, na którym doszło do przewinienia
- dokładny opis sytuacji, która zaszła
Kierowca, na którego został zgłoszony wniosek, może się bronić, wypowiadając się i opisując sytuację ze swojej perspektywy. Może również przyznać się do błędu, przepraszając przeciwnika.
3.7.12. Wszystkie wnioski z incydentami zostaną rozpatrzone przez radę możliwie najszybciej, z uwzględnieniem racji obydwu stron. Radni mogą też oceniać incydenty niezgłoszone, jeśli takowe zostaną "wyłapane" podczas oglądania powtórki wyścigu, o ile są to incydenty wysokiej rangi i wina nie podlega dyskusji.
3.7.13. Możliwe kary do nałożenia na kierowcę:
- ostrzeżenie (3 ostrzeżenia = kara drive through w następnym wyścigu)
- kara doliczenia czasu do wyniku kierowcy w danym GP (od 3 do 20s, w zależności od wielkości przewinienia)
- start z końca stawki w wyścigu (w przypadku przewinień w trakcie kwalifikacji)
- dyskwalifikacja kierowcy w jednym lub kilku wyścigach, w skrajnych przypadkach dyskwalifikacja na cały sezon
- inne, stosowne do wielkości przewinienia i przeszłości gracza (tj. surowsze dla recydywistów)
3.7.14. Jeżeli kierowca w trakcie wyścigu zdecyduje, że nie chce jechać do końca, ma obowiązek zatrzymać się w pit-lane lub na poboczu w takim miejscu, by jego bolid nie przeszkadzał innym i dopiero wtedy opuścić grę.
3.7.15. Kary nie obowiązują za przewinienia na pierwszych kilku zakrętach ze względu na duże zamieszanie, wyłączając rażące przypadki złamania zasad fair play.
3.7.15.1. O tym, czy dane przewinienie można uznać za efekt chaosu w początkowej fazie wyścigu, w razie zgłoszenia decyduje rada.
3.7.16. Kary inne, niż doliczenie czasu i dyskwalifikacja, obowiązują w najbliższym wyścigu, w którym kierowca weźmie udział.
3.8. Punktacja
3.8.1. Za zajęcie danego miejsca w wyścigu zawodnik otrzymuje:
1. miejsce: 25 pkt.
2. miejsce: 18 pkt.
3. miejsce: 15 pkt.
4. miejsce: 12 pkt.
5. miejsce: 10 pkt.
6. miejsce: 8 pkt.
7. miejsce: 6 pkt.
8. miejsce: 4 pkt.
9. miejsce: 2 pkt.
10. miejsce: 1 pkt.
11. lub niższe miejsce: 0 pkt.
3.8.2. Jeżeli zawodnik przejedzie mniej, niż 50% okrążeń wyścigu (zaokrąglając w górę), uznaje się, że wyścigu nie ukończył. W takim przypadku otrzymuje on 0 punktów, bez względu na zajętą lokatę.
4.2. Rada F1SL może zmieniać zapisy w regulaminie, jeśli uzna, że jest taka potrzeba. Gracze o wszelkich zmianach muszą zostać poinformowani (nie dotyczy to zmian kosmetycznych, takich jak poprawianie interpunkcji czy zmienianie szyku zdań).
4.3. W przypadku wykrycia jakiejkolwiek niezgodności w regulaminie lub w modzie ligowym uczestnik winien zgłosić błąd radzie ligi. Nie wolno wykorzystywać tych błędów w celu uzyskania korzyści wyścigowej.
1. ZASADY OGÓLNE
1.1. Pełna nazwa ligi - F1 Speed League, skrót: F1SL.1.2. Przystąpienie do ligi oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
1.3. Organem zarządzającym Ligą jest Rada F1 Speed League (Rada F1SL). W jej skład wchodzą:
- Szymek66 (przewodniczący)
- Wokinger
- KryHmen
1.4. Główną osobą zarządzającą sprawami organizacyjnymi jest Szymek66, natomiast sprawami technicznymi – Wokinger.
2. KIEROWCY I ZESPOŁY
2.1. Każdy zespół musi posiadać dwóch kierowców podstawowych i może posiadać do dwóch kierowców rezerwowych.2.2. Transfer kierowcy między zespołami jest dopuszczalny za zgodą szefa jego nowego zespołu, ale tylko pod warunkiem, że po odejściu kierowcy w jego poprzednim teamie pozostaną co najmniej dwie osoby.
2.3. W grze należy jeździć posługując się nickiem identycznym, jak nick na liście zgłoszeń (podany w formularzu zgłoszeniowym)
2.4. Wszelkich zmian w liście startowej dokonuje Rada F1SL na podstawie wniosków, jakie do niej wpłynęły.
2.5. W lidze obowiązuje limit 20 zawodników.
2.5.1. Dodatkowi chętni mogą zająć miejsce kierowcy rezerwowego w jednym z zespołów, za zgodą jego szefa. W przypadku nieobecności jednego z kierowców podstawowych, otrzymują oni wtedy prawo startu w danym GP.
2.6. W przypadku większej ilości chętnych niż liczba wolnych miejsc, pierwszeństwo zapisu otrzymują Polacy.
3. GRAND PRIX
3.1. Kalendarz F1SL składa się z 10 Grand Prix.
3.2. Grand Prix rozgrywane są co tydzień, w czwartek.
3.3. Od powyższej reguły dopuszczalne są wyjątki w nadzwyczajnych okolicznościach, np. w okresie świąt. Jeśli co najmniej dwóch kierowców ma ważne powody, dla których nie mogą pojawić się w wyznaczonym terminie, możliwa jest zmiana dnia wyścigu. Podobną sytuację należy zgłosić najpóźniej:
- 3 dni przed datą GP, jeśli ma ono zostać przełożone na później lub zmieniona ma zostać tylko godzina startu,
- 5 dni przed nową datą GP, jeśli ma ono zostać przełożone na wcześniej.
O tym, czy Grand Prix zostanie przełożone, decyduje Rada, dając innym kierowcom co najmniej 36 godzin na wyrażenie poparcia/sprzeciwu (który to sprzeciw może, choć nie musi zostać uwzględniony).
3.4. Grand Prix składa się z:
- rozgrzewki
- kwalifikacji (dwóch części)
- wyścigu
3.5. Trening
3.5.1. Trening trwa od 5 do 10 okrążeń (w zależności od toru) i odbywa się przed kwalifikacjami i wyścigiem.
3.5.2. Celem treningu jest sprawdzenie, czy serwer działa poprawnie oraz przygotowanie się startujących do kwalifikacji i wyścigu.
3.5.3. Wszelkie uwagi co do działania serwera należy zgłaszać w trakcie treningu lub tuż po nim, przed kwalifikacjami. Jeśli większość/wszyscy gracze zgłoszą problemy, rada może:
- zarządzić kolejny trening
- przesunąć wyścig na inny termin
- zdecydować o rozegraniu kwalifikacji i wyścigu mimo problemów
W przypadku braku problemów kwalifikacje i wyścig odbywają się normalnie.
3.5.4. W trakcie treningu można jeździć dowolnie: z jaką prędkością się chce, dowolnym torem jazdy, robiąc postoje na pit-lane, itd. Nie można jednak blokować przejazdu innym kierowcom, ani jeździć pod prąd.
3.5.5. Trening rozgrywany jest z włączonym paliwem, zużyciem opon, zniszczeniami oraz draftem, tj. z ustawieniami takimi samymi jak w trakcie wyścigu.
3.5.5. W trakcie treningu wolno korzystać z czatu wewnątrz gry.
3.6. Kwalifikacje
3.6.1. Kwalifikacje odbywają się po rozgrzewce, a przed wyścigiem.
3.6.2. Podczas kwalifikacji obowiązują tradycyjne zasady zachowania na torze, tj. nie wolno jeździć pod prąd, nie wolno umyślnie przeszkadzać innym zawodnikom itp. Zawodnik, który popsuje swoje okrążenie i widzi, że zbliża się do niego zawodnik, który może być na swoich szybkim pomiarowym okrążeniu, ma obowiązek go przepuścić. Ponadto należy unikać niekoniecznej walki i zadbać o przygotowanie odstępu przed pomiarowym okrążeniu.
3.6.3. Kwalifikacje składają się z dwóch serii:
1 seria
3.6.3.1. Startują w niej wszyscy kierowcy, którzy na czas zjawili się na serwerze.
3.6.3.2. Rozgrywana jest z wyłączonym zużyciem paliwa, zużyciem opon oraz draftem i przy włączonych zniszczeniach.
3.6.3.3. Rozgrywana na dystansie 6 okrążeń.
2 seria
3.6.3.4. Startuje w niej sześciu najlepszych kierowców z pierwszej rundy.
3.6.3.5. Rozgrywana jest z wyłączonym zużyciem paliwa, zużyciem opon oraz draftem i włączonych zniszczeniach.
3.6.3.6. Rozgrywana na dystansie 3 okrążeń.
3.6.4. O kolejności w danej rundzie kwalifikacji decydują czasy najlepszych okrążeń zawodników w tej rundzie.
3.6.5. W przypadku małej frekwencji (8 lub mniej osób) rozgrywana jest tylko jedna sesja kwalifikacyjna (1. sesja).
3.6.6. W przypadku dużej frekwencji (14 lub więcej osób) do drugiej sesji przechodzi połowa uczestników pierwszej sesji (zaokrąglona w dół).
3.6.7. Aby być dopuszczonym do wyścigu, zawodnik musi uzyskać czas nie gorszy niż 110% czasu zwycięzcy pierwszej sesji kwalifikacyjnej.
3.6.7.1. Od reguły możliwe jest odstępstwo, gdy dany zawodnik uzyskiwał konkurencyjne czasy w trakcie treningu przed wyścigiem lub oficjalnych testów. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie.
3.6.8. W trakcie kwalifikacji korzystanie z czatu gry jest zabronione.
3.7. Wyścig
3.7.1. Liczba okrążeń wyścigu ustalana jest indywidualnie dla każdego toru w taki sposób, by Grand Prix trwało ok. 25 minut.
3.7.2. W wyścigu musi uczestniczyć dwóch kierowców wyścigowych z każdego teamu. Jeżeli kierowca etatowy nie może wystartować, a zespół posiada kierowców testowych, któryś z nich ma obowiązek go zastąpić. W skrajnych przypadkach, gdy także kierowcy testowi nie mają możliwości pojechania, dopuszcza się start w okrojonym składzie.
3.7.3. Jeśli zawodnik nie może pojawić się na GP, zobowiązany jest usprawiedliwić swoją nieobecność na forum ligi lub jednemu z radnych w rozsądnym czasie od wyścigu. Dwukrotne opuszczenie wyścigu w trakcie sezonu bez usprawiedliwienia skutkuje usunięciem z listy startowej.
3.7.4. GP rozpoczyna się treningiem, w jego trakcie kierowca może dołączyć do stawki bez żadnych konsekwencji (poza utratą możliwości pojechania w treningu).
3.7.5. Jeżeli zawodnik nie wziął wcześniej udziału w kwalifikacjach, w wyścigu startuje z ostatniej pozycji. W przypadku, gdy kilku kierowców nie weźmie udziału w kwalifikacjach, w wyścigu startują oni z ostatnich pozycji w kolejności odwrotnej do zajmowanej pozycji w F1SL.
3.7.6. Zabroniona jest zmiana ilości paliwa startowego przed wyścigiem na wartość inną niż 100%.
3.7.7. Każdy zawodnik ma obowiązek w czasie wyścigu co najmniej raz przejechać przez pit-lane (ew. przejazdy karne za złamanie regulaminu nie są liczone!).
3.7.8. Kierowca ma obowiązek możliwie najszybciej przepuścić przed siebie osobę, która go dubluje, chyba że jest od niej wyraźnie szybszy i nie spowalnia swoją jazdą dublującego. W takim przypadku dopuszcza się także wyprzedzanie przez osobę wcześniej zdublowaną, jednak manewr musi być wykonany bezwzględnie czysto tj. bez żadnego kontaktu.
3.7.9. Podczas wyścigu, w trakcie walki o pozycję:
- jeśli kierowca podczas wyprzedzania wypchnie przeciwnika poza optymalny tor jazdy (w szczególności poza tor)
- jeśli kierowca uderzy w bandę lub inną przeszkodę, po czym zostanie uderzony przez inny bolid
- jeśli kierowca, wskutek dużego błędu (w szczególności wjechania w bandę/piasek), wytraci prędkość i zderzy się z nim inny, rozpędzony zawodnik
- jeśli kierowca jadący z przodu zmieni tor jazdy na prostej więcej, niż raz, przeszkadzając w ten sposób przeciwnikowi w wykonaniu manewru wyprzedzania
- jeśli kierowca wyprzedzi innego kierowcę poprzez ścięcie zakrętu
- jeśli w sytuacji, gdy jeden zawodnik wyjeżdża z pit-lane, a drugi przejeżdża obok, któryś kierowca przekroczy białą linię i przeszkodzi rywalowi
- w innych sytuacjach, gdy jeden z zawodników przeszkodził drugiemu w sposób mogący uchodzić za niezgodny z fair play
Ma on obowiązek przy najbliższej sposobności oddać pozycję rywalowi. W przeciwnym wypadku może zostać ukarany po wyścigu.
3.7.10. W trakcie wyścigu całkowicie zabronione jest:
- jechanie wstecz do kierunku jazdy
- wracanie na tor z pobocza w sposób, który przeszkadza rozpędzonemu kierowcy
- wjeżdżanie do pit-lane lub wyjeżdżanie z niej niewłaściwą stroną
- popychanie innych zawodników w pit-lane
- pisanie czegokolwiek na czacie gry
- zatrzymywanie się na torze
- prezentowanie innych zachowań, które stwarzają poważne zagrożenie na torze lub uchodzą powszechnie za chamskie/ekstremalnie niezgodne z fair play
Wszystkie powyższe przewinienia, stosownie do wielkości, mogą doprowadzić do ukarania zawodnika po wyścigu.
3.7.11. Jeśli kierowca uzna, że inny kierowca postąpił niezgodnie z przepisami, może on zgłosić incydent do piątku po wyścigu do godz. 24. Zgłoszenie powinno zawierać:
- filmik ze zdarzenia bądź numer okrążenia i zakręt, na którym doszło do przewinienia
- dokładny opis sytuacji, która zaszła
Kierowca, na którego został zgłoszony wniosek, może się bronić, wypowiadając się i opisując sytuację ze swojej perspektywy. Może również przyznać się do błędu, przepraszając przeciwnika.
3.7.12. Wszystkie wnioski z incydentami zostaną rozpatrzone przez radę możliwie najszybciej, z uwzględnieniem racji obydwu stron. Radni mogą też oceniać incydenty niezgłoszone, jeśli takowe zostaną "wyłapane" podczas oglądania powtórki wyścigu, o ile są to incydenty wysokiej rangi i wina nie podlega dyskusji.
3.7.13. Możliwe kary do nałożenia na kierowcę:
- ostrzeżenie (3 ostrzeżenia = kara drive through w następnym wyścigu)
- kara doliczenia czasu do wyniku kierowcy w danym GP (od 3 do 20s, w zależności od wielkości przewinienia)
- start z końca stawki w wyścigu (w przypadku przewinień w trakcie kwalifikacji)
- dyskwalifikacja kierowcy w jednym lub kilku wyścigach, w skrajnych przypadkach dyskwalifikacja na cały sezon
- inne, stosowne do wielkości przewinienia i przeszłości gracza (tj. surowsze dla recydywistów)
3.7.14. Jeżeli kierowca w trakcie wyścigu zdecyduje, że nie chce jechać do końca, ma obowiązek zatrzymać się w pit-lane lub na poboczu w takim miejscu, by jego bolid nie przeszkadzał innym i dopiero wtedy opuścić grę.
3.7.15. Kary nie obowiązują za przewinienia na pierwszych kilku zakrętach ze względu na duże zamieszanie, wyłączając rażące przypadki złamania zasad fair play.
3.7.15.1. O tym, czy dane przewinienie można uznać za efekt chaosu w początkowej fazie wyścigu, w razie zgłoszenia decyduje rada.
3.7.16. Kary inne, niż doliczenie czasu i dyskwalifikacja, obowiązują w najbliższym wyścigu, w którym kierowca weźmie udział.
3.8. Punktacja
3.8.1. Za zajęcie danego miejsca w wyścigu zawodnik otrzymuje:
1. miejsce: 25 pkt.
2. miejsce: 18 pkt.
3. miejsce: 15 pkt.
4. miejsce: 12 pkt.
5. miejsce: 10 pkt.
6. miejsce: 8 pkt.
7. miejsce: 6 pkt.
8. miejsce: 4 pkt.
9. miejsce: 2 pkt.
10. miejsce: 1 pkt.
11. lub niższe miejsce: 0 pkt.
3.8.2. Jeżeli zawodnik przejedzie mniej, niż 50% okrążeń wyścigu (zaokrąglając w górę), uznaje się, że wyścigu nie ukończył. W takim przypadku otrzymuje on 0 punktów, bez względu na zajętą lokatę.
4. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
4.1. We wszystkich sytuacjach spornych, nieujętych w niniejszym regulaminie, decydujący głos ma Rada F1SL. Może ona (ale nie musi) konsultować się z innymi zawodnikami.4.2. Rada F1SL może zmieniać zapisy w regulaminie, jeśli uzna, że jest taka potrzeba. Gracze o wszelkich zmianach muszą zostać poinformowani (nie dotyczy to zmian kosmetycznych, takich jak poprawianie interpunkcji czy zmienianie szyku zdań).
4.3. W przypadku wykrycia jakiejkolwiek niezgodności w regulaminie lub w modzie ligowym uczestnik winien zgłosić błąd radzie ligi. Nie wolno wykorzystywać tych błędów w celu uzyskania korzyści wyścigowej.
szymek66- Red Bull
- Liczba postów : 2015
Age : 27
Skąd : Biała Podlaska
Registration date : 01/09/2009
Re: Regulamin Sportowy - F1SL Sezon 14
UWAGA!
W dniu 11.04.2019 nastąpiły zmiany w Regulaminie.
1) zmieniony został zapis podpunktu 3.6.7
wcześniejszy zapis:
obecny zapis:
2) zmieniony został podpunkt 3.6.3.3.
wcześniejszy zapis
obecny zapis
3) zmieniony został podpunkt 3.7.3.
wcześniejszy zapis
obecny zapis
W dniu 11.04.2019 nastąpiły zmiany w Regulaminie.
1) zmieniony został zapis podpunktu 3.6.7
wcześniejszy zapis:
3.6.7. Zawodnik, który w pierwszej części kwalifikacji uzyska czas znacznie gorszy od większości stawki, może nie zostać dopuszczony do wyścigu. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie. Na decyzję Rady znaczny wpływ mają: czasy zawodnika na treningach (oficjalnym i nieoficjalnych) oraz postawa we wcześniejszych wyścigach.
obecny zapis:
3.6.7. Aby być dopuszczonym do wyścigu, zawodnik musi uzyskać czas nie gorszy niż 110% czasu zwycięzcy pierwszej sesji kwalifikacyjnej.
3.6.7.1. Od reguły możliwe jest odstępstwo, gdy dany zawodnik uzyskiwał konkurencyjne czasy w trakcie treningu przed wyścigiem lub oficjalnych testów, a także postawa we wcześniejszych wyścigach. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie.
2) zmieniony został podpunkt 3.6.3.3.
wcześniejszy zapis
3.6.3.3. Rozgrywana na dystansie 5 okrążeń.
obecny zapis
3.6.3.3. Rozgrywana na dystansie 6 okrążeń.
3) zmieniony został podpunkt 3.7.3.
wcześniejszy zapis
3.7.3. Jeśli zawodnik nie może pojawić się na GP, zobowiązany jest usprawiedliwić swoją nieobecność na forum ligi lub jednemu z radnych w rozsądnym czasie od wyścigu. Kierowca notorycznie opuszczający wyścigi bez usprawiedliwienia może zostać usunięty z ligi.
obecny zapis
3.7.3. Jeśli zawodnik nie może pojawić się na GP, zobowiązany jest usprawiedliwić swoją nieobecność na forum ligi lub jednemu z radnych w rozsądnym czasie od wyścigu. Dwukrotne opuszczenie wyścigu w trakcie sezonu bez usprawiedliwienia skutkuje usunięciem z listy startowej.
szymek66- Red Bull
- Liczba postów : 2015
Age : 27
Skąd : Biała Podlaska
Registration date : 01/09/2009
Similar topics
» Regulamin Sportowy F1 Speed League - 14. sezon
» Regulamin Techniczny - F1SL Sezon 14
» Regulamin Techniczny F1SL /// F1SL Technical Regulations
» F1SL 10/S1 (F1SL 2010-1) - pełna wersja gry na nowy sezon
» F1SL 10/S1 (F1SL 2010-1) - pełna wersja gry na nowy sezon
» Regulamin Techniczny - F1SL Sezon 14
» Regulamin Techniczny F1SL /// F1SL Technical Regulations
» F1SL 10/S1 (F1SL 2010-1) - pełna wersja gry na nowy sezon
» F1SL 10/S1 (F1SL 2010-1) - pełna wersja gry na nowy sezon
Strona 1 z 1
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|