F1 Speed League
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

RMPTS: Wywiad z Wokingerem

Go down

RMPTS: Wywiad z Wokingerem Empty RMPTS: Wywiad z Wokingerem

Pisanie by szymek66 Pią 15 Lut 2013, 19:21

Ze względu na zbliżający się wielkimi krokami start Rajdowych Mistrzostw Polski Turbo Sliders (to już za 4 dni!) postanowiliśmy przeprowadzić wywiad z jednym z faworytów Rajdu Lotos, Wokingerem. Poniżej prezentujemy odpowiedzi świeżo upieczonego zwycięzcy F1 Turbo Speed League oraz rajdu SL Dakar 2013:


No to może na początek pytanie o to, co już minęło. Jak wyglądało świętowanie zwycięstwa w tegorocznym SL Dakar?
Świętowanie było jeszcze lepsze niż rok temu,mimo tego, że tym razem zespół zajął tylko 2 miejsca na podium. Powtórzenie sukcesu jest jednak zawsze cenniejsze! Wieczorem trochę się zabawiliśmy, ale nie za długo, bo należało pamiętać o powrocie!

Z jakiego powodu rozstałeś się z Mini? Z punktu widzenia zwykłego Kowalskiego taki ruch wydaje się dosyć dziwny.
Nie rozstałem się z Mini, nie w tym sensie. W Dakarze startowałem razem z zespołem X-Raid, który przygotował dla nas genialne samochody marki Mini! W zeszłym sezonie startowaliśmy dla Orlen Team'u, ale samochody też przygotował X-Raid. Formalnie nic mnie bezpośrednio nie wiązało i nie wiąże z marką Mini. Oczywiście wielu ludzi spodziewało się, że jeżeli dwukrotnie zwyciężyłem w Dakarze w Mini to w RMPTS też będę startował w Mini, ale to tak nie działa. Jeszcze raz powtórzę: X-Raid to nie jest fabryczny zespół Mini!

Czy przestawienie się z południowoamerykańskich piasków na polskie ośnieżone drogi jest trudne?
Wychowałem się w takich warunkach, więc jazda po śniegu i lodzie to dla mnie powrót do korzeni. Nie sądzę, żeby był to wielki kłopot! Większy problem może stanowić sama charakterystyka rajdów. To nie są długie odcinki, gdzie spokojną konsekwentną jazdą zajmuje się czołowe pozycje. Na krótkich OS'ach trzeba cały czas mocno cisnąć!

Kto, według Ciebie, będzie najgroźniejszym konkurentem do zwycięstwa? Czy zawodnicy w spokoju przygotowujący się do Rajdu Lotos poprzez ominięciu rajdu Dakar, będą groźniejsi?
Najgroźniejszym rywalem wydaje mi się być mój partner z X-Raid - Szymek. On również dobrze zna tereny, po których będziemy się ścigać. Ciężko mi mówić cokolwiek o zawodnikach nie startujących w Dakarze. Z pewnością, jeżeli tylko wystartuje, groźnym rywalem będzie pochodzący z Holandii Pingu. Nikt inny chyba nie będzie w stanie włączyć się do walki o najwyższe laury.

Jak oceniasz sam pomysł organizacji RMPTS? Czy nie uważasz, że tym mistrzostwom może być ciężko się przebić i nie będą cieszyły się one zainteresowaniem szerszego grona rodzimych graczy?
Wydaje mi się, że sama formuła będzie bardziej odpowiadała rodzimym zawodnikom. Krótsze odcinki, system SupeRally [możliwość kontynuacji rajdu, mimo nieukończenia odcinka], 5 rajdów na 3 nawierzchniach. Każdy powinien znaleźć tu coś dla siebie. No i oczywiście walczymy o tytuł Mistrz Polski! Tego jeszcze u nas nie było i mam nadzieję, że przyciągnie wielu chętnych zmagań na najwyższym światowym poziomie, bo nie da się ukryć, że podobnie jak na żużlu, w rajdach dominującą nacją są Polacy!

Jak wyglądały Twoje przygotowania do Rajdu Lotos? Nic nie pozostawiłeś przypadkowi?
Przygotowania do rajdu pokryły się z przygotowaniami do całego sezonu. A roboty było sporo. Testowaliśmy kilka rajdowych samochodów. Ostatecznie wybór padł na Peugeot 207, który będziemy przygotowywać z krakowskim zespołem Speed Rally. Przejeździliśmy wiele tras testując nowy samochód: asfaltowe, szutrowe, ośnieżone, a nawet piaszczyste! Na wszystkich nawierzchniach uzyskiwaliśmy jedne z najlepszych czasów na tle innych testujących. Stąd rodzima oraz częściowo również zagraniczna prasa stawia nas w roli faworytów do mistrzostwa.

Łatwo zauważyć przepaść dzielącą stare wygi od młodych graczy, przez co część z nowicjuszy szybko się deprymuje i rezygnuje ze startów. Masz jakieś porady dla nowych adeptów rajdów w Turbo Sliders?
Przede wszystkim cierpliwość i opanowanie. Dużo więcej można zdziałać na trasie rajdowej przejeżdżając ją bardziej zachowawczo, a nie agresywnie wylatując przy okazji co drugi zakręt. A oprócz tego jeszcze jedna kluczowa kwestia. Podpatrujcie najlepszych! Nie bójcie się analizować zapisów wideo ich przejazdów. Naprawdę dużo możecie na tym zyskać!

I na koniec, może kilka słów do swoich fanów [i fanek]
Trzymajcie za mnie kciuki, a obiecuję, że was nie zawiodę!

Przypominam, że zapisy do RMPTS są ciągle otwarte! Więcej informacji możecie uzyskać przeglądając forum (TEN DZIAŁ)
szymek66
szymek66
Red Bull
Red Bull

Liczba postów : 2015
Age : 27
Skąd : Biała Podlaska
Registration date : 01/09/2009

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach