Regulamin F1SL Legends 88'
Strona 1 z 1
Regulamin F1SL Legends 88'
KAŻDY UCZESTNIK LIGI MA OBOWIĄZEK PRZECZYTAĆ REGULAMIN BARDZO DOKŁADNIE!
1.2. Przystąpienie do ligi oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
1.3. Ligą zarządza Wokinger.
2.2. Zasady wyboru zespołu
2.2.1. Wybieramy 1 z 18 zespołów.
2.2.2. W każdym zespole może jeździć tylko jeden kierowca
2.2.3. Punkt 2.2.2. nie ma zastosowanie, gdy liczb chętnych jest większa, bądź równa 19.
3.2. Grand Prix rozgrywane są wedle wcześniej ustalonego kalendarza.
3.3. Grand Prix składa się z:
- Treningu (10 okr.)
- Rozgrzewki (5 okr.)
- Wyścigu (ok. 15 minut)
3.4. Kolejność startowa jest odwrotna do pozycji zajmowanej w klasyfikacji indywidualnej. W przypadku, gdy dwóch zawodników znajduje się ex aequo to o pozycji startowej decyduje czas uzyskany podczas rozgrzewki (wyżej jest zawodnik, który uzyskał lepszy czas).
3.5. Podczas całego Grand Prix zawodnicy ścigają się z włączonymi uszkodzeniami i wyłączonym paliwem.
3.5. Zasady obowiązujące na torze podczas rywalizacji
3.5.1. Kierowca ma obowiązek możliwie najszybciej przepuścić przed siebie osobę, która go dubluje, chyba że jest od niej wyraźnie szybszy i nie spowalnia swoją jazdą dublującego. W takim przypadku dopuszcza się także wyprzedzanie przez osobę wcześniej zdublowaną.
3.5.2. Podczas wyścigu, w trakcie walki o pozycję:
- jeśli kierowca podczas wyprzedzania wypchnie przeciwnika poza optymalny tor jazdy (w szczególności poza tor)
- jeśli kierowca uderzy w bandę lub inną przeszkodę, po czym zostanie uderzony przez inny bolid
- jeśli kierowca, wskutek dużego błędu (w szczególności wjechania w bandę/piasek), wytraci prędkość i zderzy się z nim inny, rozpędzony zawodnik
- jeśli kierowca jadący z przodu zmieni tor jazdy na prostej więcej, niż raz, przeszkadzając w ten sposób przeciwnikowi w wykonaniu manewru wyprzedzania
- jeśli kierowca wyprzedzi innego kierowcę poprzez ścięcie zakrętu
- jeśli w sytuacji, gdy jeden zawodnik wyjeżdża z pit-lane, a drugi przejeżdża obok, któryś kierowca przekroczy białą linię i przeszkodzi rywalowi
- w innych sytuacjach, gdy jeden z zawodników przeszkodził drugiemu w sposób mogący uchodzić za niezgodny z fair play
Ma on obowiązek przy najbliższej sposobności oddać pozycję rywalowi. W przeciwnym wypadku może zostać ukarany po wyścigu.
3.5.3. W trakcie wyścigu całkowicie zabronione jest:
- jechanie wstecz do kierunku jazdy
- wracanie na tor z pobocza w sposób, który przeszkadza rozpędzonemu kierowcy
- wjeżdżanie do pit-lane lub wyjeżdżanie z niej niewłaściwą stroną
- popychanie innych zawodników w pit-lane
- pisanie czegokolwiek na czacie gry
- zatrzymywanie się na torze
- prezentowanie innych zachowań, które stwarzają poważne zagrożenie na torze lub uchodzą powszechnie za chamskie/ekstremalnie niezgodne z fair play
Wszystkie powyższe przewinienia, stosownie do wielkości, mogą doprowadzić do ukarania zawodnika po wyścigu.
4.5.4. Jeśli kierowca uzna, że inny kierowca postąpił niezgodnie z przepisami, może on zgłosić incydent do soboty po wyścigu do godz. 20. Zgłoszenie powinno zawierać:
- filmik ze zdarzenia bądź numer okrążenia, na którym doszło do przewinienia
- dokładny opis sytuacji, która zaszła
Kierowca, na którego został zgłoszony wniosek, może się bronić, wypowiadając się i opisując sytuację ze swojej perspektywy. Może również przyznać się do błędu, przepraszając przeciwnika.
3.5.5. Wszystkie wnioski z incydentami zostaną rozpatrzone przez radę możliwie najszybciej, z uwzględnieniem racji obydwu stron.
3.5.6. Możliwe kary do nałożenia na kierowcę:
- ostrzeżenie (3 ostrzeżenia = kara drive through w następnym wyścigu)
- doliczenie do czasu końcowego 10 lub 25 sekund
- przesunięcie na starcie następnego wyścigu o 3 lub 5 pozycji
- start z końca stawki w następnym wyścigu
- dyskwalifikacja kierowcy w jednym lub kilku wyścigach, w skrajnych przypadkach dyskwalifikacja na cały sezon
- inne, stosowne do wielkości przewinienia i przeszłości gracza (tj. surowsze dla recydywistów)
3.5.7. Jeżeli kierowca w trakcie wyścigu zdecyduje, że nie chce jechać do końca, ma obowiązek zatrzymać się w pit-lane lub na poboczu w takim miejscu, by jego bolid nie przeszkadzał innym i dopiero wtedy opuścić grę.
3.5.8. Kary nie obowiązują za przewinienia na pierwszych kilku zakrętach ze względu na duże zamieszanie. O tym, czy dane przewinienie można uznać za efekt chaosu w początkowej fazie wyścigu, w razie zgłoszenia decyduje rada.
3.5.9. Kary inne, niż doliczenie czasu i dyskwalifikacja, obowiązują w najbliższym wyścigu, w którym kierowca weźmie udział.
3.6. Punktacja
3.6.1. Za zajęcie danego miejsca w wyścigu zawodnik otrzymuje:
1. miejsce: 9 pkt.
2. miejsce: 6 pkt.
3. miejsce: 4 pkt.
4. miejsce: 3 pkt.
5. miejsce: 2 pkt.
6. miejsce: 1 pkt.
7. lub niższe miejsce: 0 pkt.
3.6.2. Jeżeli zawodnik przejedzie mniej, niż 50% okrążeń wyścigu (zaokrąglając w górę), uznaje się, że wyścigu nie ukończył. W takim przypadku otrzymuje on 0 punktów, bez względu na zajętą lokatę.
3.6.3. Do Klasyfikacji indywidualnej zaliczanych jest tylko 11 najlepszych występów!
4.2. Wokinger może zmieniać zapisy w regulaminie, jeśli uzna, że jest taka potrzeba. Gracze o wszelkich zmianach muszą zostać poinformowani (nie dotyczy to zmian kosmetycznych, takich jak poprawianie interpunkcji czy zmienianie szyku zdań).
4.3. W przypadku wykrycia jakiejkolwiek niezgodności w regulaminie uczestnik winien zgłosić błąd radzie ligi. Nie wolno wykorzystywać tych błędów w celu uzyskania korzyści wyścigowej.
1. ZASADY OGÓLNE
1.1. Pełna nazwa ligi - F1 Speed League of Legends: F1 season 1988, skrót: F1SL Legends 88'; F1SL88.1.2. Przystąpienie do ligi oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
1.3. Ligą zarządza Wokinger.
2. KIEROWCY I ZESPOŁY
2.1. Każdy kierowca przed swoim pierwszym startem w wyścigu wybiera zespół w jakim chce startować.2.2. Zasady wyboru zespołu
2.2.1. Wybieramy 1 z 18 zespołów.
2.2.2. W każdym zespole może jeździć tylko jeden kierowca
2.2.3. Punkt 2.2.2. nie ma zastosowanie, gdy liczb chętnych jest większa, bądź równa 19.
3. GRAND PRIX
3.1. Kalendarz F1SL składa się z 16 Grand Prix.3.2. Grand Prix rozgrywane są wedle wcześniej ustalonego kalendarza.
3.3. Grand Prix składa się z:
- Treningu (10 okr.)
- Rozgrzewki (5 okr.)
- Wyścigu (ok. 15 minut)
3.4. Kolejność startowa jest odwrotna do pozycji zajmowanej w klasyfikacji indywidualnej. W przypadku, gdy dwóch zawodników znajduje się ex aequo to o pozycji startowej decyduje czas uzyskany podczas rozgrzewki (wyżej jest zawodnik, który uzyskał lepszy czas).
3.5. Podczas całego Grand Prix zawodnicy ścigają się z włączonymi uszkodzeniami i wyłączonym paliwem.
3.5. Zasady obowiązujące na torze podczas rywalizacji
3.5.1. Kierowca ma obowiązek możliwie najszybciej przepuścić przed siebie osobę, która go dubluje, chyba że jest od niej wyraźnie szybszy i nie spowalnia swoją jazdą dublującego. W takim przypadku dopuszcza się także wyprzedzanie przez osobę wcześniej zdublowaną.
3.5.2. Podczas wyścigu, w trakcie walki o pozycję:
- jeśli kierowca podczas wyprzedzania wypchnie przeciwnika poza optymalny tor jazdy (w szczególności poza tor)
- jeśli kierowca uderzy w bandę lub inną przeszkodę, po czym zostanie uderzony przez inny bolid
- jeśli kierowca, wskutek dużego błędu (w szczególności wjechania w bandę/piasek), wytraci prędkość i zderzy się z nim inny, rozpędzony zawodnik
- jeśli kierowca jadący z przodu zmieni tor jazdy na prostej więcej, niż raz, przeszkadzając w ten sposób przeciwnikowi w wykonaniu manewru wyprzedzania
- jeśli kierowca wyprzedzi innego kierowcę poprzez ścięcie zakrętu
- jeśli w sytuacji, gdy jeden zawodnik wyjeżdża z pit-lane, a drugi przejeżdża obok, któryś kierowca przekroczy białą linię i przeszkodzi rywalowi
- w innych sytuacjach, gdy jeden z zawodników przeszkodził drugiemu w sposób mogący uchodzić za niezgodny z fair play
Ma on obowiązek przy najbliższej sposobności oddać pozycję rywalowi. W przeciwnym wypadku może zostać ukarany po wyścigu.
3.5.3. W trakcie wyścigu całkowicie zabronione jest:
- jechanie wstecz do kierunku jazdy
- wracanie na tor z pobocza w sposób, który przeszkadza rozpędzonemu kierowcy
- wjeżdżanie do pit-lane lub wyjeżdżanie z niej niewłaściwą stroną
- popychanie innych zawodników w pit-lane
- pisanie czegokolwiek na czacie gry
- zatrzymywanie się na torze
- prezentowanie innych zachowań, które stwarzają poważne zagrożenie na torze lub uchodzą powszechnie za chamskie/ekstremalnie niezgodne z fair play
Wszystkie powyższe przewinienia, stosownie do wielkości, mogą doprowadzić do ukarania zawodnika po wyścigu.
4.5.4. Jeśli kierowca uzna, że inny kierowca postąpił niezgodnie z przepisami, może on zgłosić incydent do soboty po wyścigu do godz. 20. Zgłoszenie powinno zawierać:
- filmik ze zdarzenia bądź numer okrążenia, na którym doszło do przewinienia
- dokładny opis sytuacji, która zaszła
Kierowca, na którego został zgłoszony wniosek, może się bronić, wypowiadając się i opisując sytuację ze swojej perspektywy. Może również przyznać się do błędu, przepraszając przeciwnika.
3.5.5. Wszystkie wnioski z incydentami zostaną rozpatrzone przez radę możliwie najszybciej, z uwzględnieniem racji obydwu stron.
3.5.6. Możliwe kary do nałożenia na kierowcę:
- ostrzeżenie (3 ostrzeżenia = kara drive through w następnym wyścigu)
- doliczenie do czasu końcowego 10 lub 25 sekund
- przesunięcie na starcie następnego wyścigu o 3 lub 5 pozycji
- start z końca stawki w następnym wyścigu
- dyskwalifikacja kierowcy w jednym lub kilku wyścigach, w skrajnych przypadkach dyskwalifikacja na cały sezon
- inne, stosowne do wielkości przewinienia i przeszłości gracza (tj. surowsze dla recydywistów)
3.5.7. Jeżeli kierowca w trakcie wyścigu zdecyduje, że nie chce jechać do końca, ma obowiązek zatrzymać się w pit-lane lub na poboczu w takim miejscu, by jego bolid nie przeszkadzał innym i dopiero wtedy opuścić grę.
3.5.8. Kary nie obowiązują za przewinienia na pierwszych kilku zakrętach ze względu na duże zamieszanie. O tym, czy dane przewinienie można uznać za efekt chaosu w początkowej fazie wyścigu, w razie zgłoszenia decyduje rada.
3.5.9. Kary inne, niż doliczenie czasu i dyskwalifikacja, obowiązują w najbliższym wyścigu, w którym kierowca weźmie udział.
3.6. Punktacja
3.6.1. Za zajęcie danego miejsca w wyścigu zawodnik otrzymuje:
1. miejsce: 9 pkt.
2. miejsce: 6 pkt.
3. miejsce: 4 pkt.
4. miejsce: 3 pkt.
5. miejsce: 2 pkt.
6. miejsce: 1 pkt.
7. lub niższe miejsce: 0 pkt.
3.6.2. Jeżeli zawodnik przejedzie mniej, niż 50% okrążeń wyścigu (zaokrąglając w górę), uznaje się, że wyścigu nie ukończył. W takim przypadku otrzymuje on 0 punktów, bez względu na zajętą lokatę.
3.6.3. Do Klasyfikacji indywidualnej zaliczanych jest tylko 11 najlepszych występów!
4. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
4.1. We wszystkich sytuacjach spornych, nieujętych w niniejszym regulaminie, decydujący głos ma Wokinger. Może on (ale nie musi) konsultować się z innymi zawodnikami.4.2. Wokinger może zmieniać zapisy w regulaminie, jeśli uzna, że jest taka potrzeba. Gracze o wszelkich zmianach muszą zostać poinformowani (nie dotyczy to zmian kosmetycznych, takich jak poprawianie interpunkcji czy zmienianie szyku zdań).
4.3. W przypadku wykrycia jakiejkolwiek niezgodności w regulaminie uczestnik winien zgłosić błąd radzie ligi. Nie wolno wykorzystywać tych błędów w celu uzyskania korzyści wyścigowej.
Wokinger- Ferrari
- Liczba postów : 2773
Age : 32
Skąd : Chrzanów
Registration date : 20/11/2007
Similar topics
» Regulamin Techniczny F1SL /// F1SL Technical Regulations
» Kalendarz F1SL Legends 88'
» Tory F1SL Legends 88'
» Pobierz F1SL Legends 88'
» Serwer F1SL Legends 88'
» Kalendarz F1SL Legends 88'
» Tory F1SL Legends 88'
» Pobierz F1SL Legends 88'
» Serwer F1SL Legends 88'
Strona 1 z 1
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|