F1 Speed League
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon

5 posters

Go down

REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon Empty REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon

Pisanie by Wokinger Czw 26 Lut 2009, 14:43

KAŻDY UŻYTKOWNIK FORUM MA OBOWIĄZEK PRZECZYTAĆ REGULAMIN BARDZO DOKŁADNIE!

1. ZASADY OGÓLNE
1.1. Pełna nazwa ligi - F1 Speed League.
1.2. Przystąpienie do ligi oznacza akceptację Regulaminu.
1.3. Organem zarządzającym Ligą jest Rada F1 Speed League (Rada F1SL). W jej skład wchodzą:
- Wokinger
1.3.1 Organem wspomagającym zarządzanie Ligą jest Rada Lordów, sprawująca również funkcje Sądu Apelacyjnego. W jej skład wchodzą:
-Chipita
1.4. Kalendarz F1SL składa się z 10 Grand Prix.
1.5. Grand Prix rozgrywane są w cyklu 3-tygodniowym: wyscig-wyścig-przerwa, w czwartek.
1.6. Grand Prix składa się z:
- rozgrzewki
- kwalifikacji
- wyścigu
1.7. W grze jeździmy obowiązkowo z tym samym nickiem co na forum.
1.8. Korzystanie z czata.
1.8.1. Korzystanie z czata podczas testów - nieograniczone.
1.8.2. Korzystanie z czata podczas kwalifikacji - dozwolone podczas pobytu w roomie, gdy już będziemy na torze całkowity zakaz korzystania z czata. Zakaz nie dotyczy osoby prowadzącej kwalifikacje.
1.8.3. Korzystanie z czata podczas wyścigu - dozwolone podczas pobytu w roomie, gdy już będziemy na torze całkowity zakaz korzystania z czata.


2. KIEROWCY I ZESPOŁY.
2.1. Transfer kierowcy między zespołami nie może być dokonany w trakcie trwania sezonu jeśli kierowca startował w przynajmniej 1 wyścigu. Wyjątek stanowi zgoda szefów WSZYSTKICH zespołów.
2.2. Kierowcy wyścigowi i testowi zobowiązani są do spełniania warunków kontraktu.
2.3. Szefowie zespołów widząc, że kierowca nie spełnia warunków kontraktu może złożyć apelację w Radzie F1SL. Wówczas po rozpatrzeniu kierowca może zostać wydalony z zespołu i F1SL.
2.4. Nowy kierowca MUSI odbyć testy pod obecnością członka rady F1SL. Członek rady F1SL jest zobowiązany do ustalenia terminu testów w przeciągu 3 dni od zgłoszenia. Kierowca, który nie odbył testów NIE MOŻE uczestniczyć w oficjalnych zawodach ligowych.
2.5. Wszelkich zmian w liście startowej dokonuje Rada F1SL na podstawie wniosków jakie do niej wpłynęły.

3. OFICJALNE TESTY
3.1. Oficjalne Testy są ogłaszane przez Radę F1SL.
3.2. Oficjalne Testy trwają 10 okrążeń.
3.3. O podanej godzinie wszyscy kierowcy biorący udział w testach muszą się stawić na serwerze. Czas oczekiwania: 5 minut. Po tym czasie kierowca może wejść, ale nie może uczestniczyć w testach.
3.4. Na Oficjalnych Testach można jeździć dowolnie: z jaką prędkością się chce, dowolnym torem jazdy, robiąc postoje na PitLane, itd. Nie można jednak blokować przejazdu innym kierowcom.


4. KWALIFIKACJE
4.1. Kwalifikacje są ogłaszane przez Radę F1SL.
4.2. Podczas kwalifikacji obowiązują tradycyjne zasady zachowania na torze tj. nie wolno jeździć pod prąd, nie wolno umyślnie przeszkadzać innym zawodnikom itp.
4.3. Kwalifikacje składają się z dwóch rund.
4.3.1. I Runda trwa 5 minut (czas jest liczony przez admina) i startują w niej wszyscy kierowcy, którzy na czas zjawili się na serwerze.
4.3.2. Kierowcy ustawiają dowolną ilość paliwa
4.3.3. Po 5 minutach admin ogłasza koniec sesji i każdy zawodnik musi zjechać prosto do boksów lub dokończyć okrążenie i wjechać do boksów wyjazdem.
4.3.4.1. Do drugiej rundy awansuje 4 kierowców.
4.3.4.2. W przypadku, gdy do kwalifkacji stawi się 5 lub mniej kierowców rozgrywana jest tylko jedna runda (II Runda)
4.3.5. II Runda trwa 3 minuty (czas jest liczony przez admina)
4.3.6. Kierowcy ustawiają taką ilość paliwa z jaką wystartują w wyścigu.
4.3.7. Po 3 minutach admin ogłasza koniec sesji i każdy zawodnik musi zatrzymać się po przekroczeniu linii mety.

5. WYŚCIG
5.1. Wyścig ogłaszany jest przez Radę F1SL.
5.2. Czas trwania wyścigu: ustalane indywidualnie dla każdego toru, ogólny wzór: 1500 sekund (25 minut) + reszta okrążenia, która została. Wyjątek stanowi GP Monako.
5.3. W wyścigu musi uczestniczyć dwóch kierowców wyścigowych.
5.4. Gdy któryś z kierowców nie może uczestniczyć w wyścigu z przyczyn losowych, szef zespołu zobowiązany jest poinformować o tym przewodniczącego Rady F1SL poprzez PW/GG wraz z nickiem kierowcy testowego, który będzie go zastępował.
5.5. O podanej godzinie wszyscy kierowcy wyścigowi mają się stawić na serwerze. Czas oczekiwania na kierowców: 5 minut. Po tym czasie kierowca nie może wejść na serwer i uczestniczyć w wyścigu.
5.6. Żeby wystąpić w wyścigu trzeba wziąć udział w kwalifikacjach lub oficjalnych testach. Jeżeli nie weźmie się udziału w kwalifikacjach, w wyścigu startuje się z ostatniej pozycji. W przypadku gdy kilku kierowców nie weźmie udziału w kwalifikacjach, w wyścigu startują oni z ostatnich pozycji w kolejności odwrotnej do zajmowanej pozycji w WDC.
5.7. Kierowca ukończył wyścig, kiedy przejechał 75% lub więcej okrążeń. % ukończonego wyścigu zaokrąglany jest w górę.
5.8. Przed wyścigiem i KWALIFIKACJAMI rozgrywana będzie sesja rozgrzewkowa trwająca 10 okrążeń. Podczas tej sesji będzie sprawdzana stabilność łącza i ew. problemy.
5.9.1. W trakcie wyścigu gdy kierowcy walczą o pozycję (manewr zwany wyprzedzaniem) nie można wyrządzić szkody kierowcy, który zajmuje wyższą pozycję. Poprzez szkodę należy rozumieć: wypchnięcie innego kierowcy poza tor, poza optymalną linię, itd. powodując stratę czasową; przy uderzeniu w bandę i zatrzymaniu się w momencie gdy inny kierowca uderzy w bolid powodując odjechanie; inne sytuacje (użyć rozumu należy aby je zdefiniować). W w/w przypadkach kierowca, który zyskał pozycję, musi ją oddać przy najbliższej możliwej sytuacji (zwalniając na krawędzi toru przepuszczając innego, itp.). W przypadku gdy za walczącymi jest jeszcze kilku kierowców a kierowca chce oddać pozycję musi wyjechać poza tor przepuszczając wszystkich i dopiero gdy tor będzie wolny kontynuować jazdę.
5.9.2. Jeśli kierowca uzna, że inny kierowca postąpił niezgodnie z przepisami, czyli wypchnął go, itd. i nie oddał pozycji, to taki kierowca musi zgłosić incydent do soboty godz. 20:00. Co musi zawierać zgłoszenie:
- filmik ze zdarzenia (można nagrać np. Frapsem czy innym programem)
- dokładny opis sytuacji, która zaszła.
Kierowca na którego został zgłoszony wniosek może się bronić wypowiadając się i opisując sytuację ze swojej perspektywy. Może również przyznać się do błędu przepraszając przeciwnika.
5.9.3. Wszystkie wnioski z incydentami Rada F1SL rozpatrzy do niedzieli godz. 20:00 (możliwe odstępstwa) i ogłosi werdykt.
5.9.3.1. Wszystkie odwołania od decyzji Rady F1SL, Rada Lordów rozpatrzy do 3 dób od wpłynięcia odwołania (możliwe odstępstwa).
5.9.3.2. Rada Lordów może anulować karę, może ją zmniejszyć, zostawić lub zwiększyć, jednak nie bardziej niż dwukrotnie.
5.9.4. Do zgłaszania incydentów będzie zakładany odpowiedni temat i tam proszę wszystko umieszczać.
5.9.5. Możliwe kary nałożone na kierowcę:
- ostrzeżenie (3 ostrzeżenia=kara Drive Through w następnym wyścigu)
- kara doliczenia czasu do czasu końcowego:
# 10 sekund
# 25 sekund
- przesunięcie na starcie następnego wyścigu o:
# 3 pozycje
# 5 pozycji
- start z końca stawki w następnym wyścigu
- dyskwalifikacja kierowcy na następne GP/kilka następnych GP/cały sezon
- inne (w zależności od tego co jeszcze Rada wymyśli)
5.9.6. Kierowca może otrzymać kilka kar.
5.9.7. Kary nie obowiązują na pierwszych kilku zakrętach gdzie wszyscy kierowcy są w kupie i wszystko się może zdarzyć. Jest to luźny przepis, brany na rozum. Oczywiście można zgłaszać incydenty na kilku pierwszych zakrętach, Rada obejrzy i zdecyduje czy nadaje się to na karę czy nie.
5.9.8. Kara, którą otrzymał kierowca na następny wyścig obowiązuje w PIERWSZYM wyścigu po otrzymaniu kary, w którym kierowca WEŹMIE UDZIAŁ.


6. PUNKTACJA

Wyścig:
1. miejsce: 10 pkt.
2. miejsce: 8 pkt.
3. miejsce: 6 pkt.
4. miejsce: 5 pkt.
5. miejsce: 4 pkt.
6. miejsce: 3 pkt.
7. miejsce: 2 pkt.
8. miejsce: 1 pkt.


7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
7.1 Rada F1SL zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie, jednak zawodnicy muszą zostać nawet o najmniejszych zmianach poinformowani.
7.2 W przypadku wykrycia jakiejkolwiek niezgodności w regulaminie, uczestnik winien zgłosić błąd radzie ligi. Nie wolno wykorzystywać tych błędów w celu uzyskania korzyści wyścigowej.


Ostatnio zmieniony przez Wokinger dnia Nie 05 Kwi 2009, 13:34, w całości zmieniany 6 razy
Wokinger
Wokinger
Ferrari
Ferrari

Liczba postów : 2773
Age : 32
Skąd : Chrzanów
Registration date : 20/11/2007

Powrót do góry Go down

REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon Empty Re: REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon

Pisanie by Pelbel Pią 06 Mar 2009, 15:02

Kwalifikacje z dwóch rund. Runda pierwsza 5 minut, liczone przez admina. Czas okrążenia liczymy jeśli okrążenie rozpocznie się w ciągu 5 minut, można kończyć po skończeniu się 5 minut. Potem druga runda , do której przechodzi połowa zawodników , jednak minimum 3. Przy nieparzystej liczbie zawodników liczymy tak. Dzielimy na pół a potem minus 0,5. I wychodzi liczba zawodników:D Zawodnicy , którzy odpadli po 1 rundzie ustalają sobie dowolną ilość paliwa, zawodnicy , którzy dostali się do 2 rundy, muszą wystartować z taką ilością , jaką ustala na początku drugiej rundy. Czas to 3 minuty, żeby to ustalanie paliwa miało jakiś sens. W 3 minuty można przejechać jakieś 6 czy 7 okrążeń czyli jakieś 15-20 % paliwska. Bo jakby było za dużo czasu , to ustaliłoby się dużo paliwa a potem i tak wypaliło;D, Łącznie kwalifikacje zabiorą jakieś 15 minut.
Banał. Jak wszyscy się zgadzają, to wpisz taki system w swoim regulaminowym stylu , Wok.


I jeszcze co do startu. Mam pytanko czy w F1 to jest tak , że te światła są odliczane a potem znikają zawsze w tym samym momencie czy jest jednak trochę losowości. Jeśli jest losowość to proponuje zrobić tak samo u nas. Jest możliwość , że na starcie wszystkie światła się zapalają a potem w losowym momencie znikają. Maks długość oczekiwania to 5 sekund.
Obecnie było to na zasadzie 1,2,3 4 start :D

Do bodziaka : skoro w regulaminie jest fraps to znaczy , że był testowany:D


Ostatnio zmieniony przez Pelbel dnia Pią 06 Mar 2009, 15:44, w całości zmieniany 2 razy

Pelbel
kibic F1SL
kibic F1SL

Liczba postów : 899
Registration date : 21/12/2007

Powrót do góry Go down

REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon Empty Re: REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon

Pisanie by Bodziak Pią 06 Mar 2009, 15:37

frapsem sie nie da nagrac w tej grze.
Bodziak
Bodziak
kibic F1SL
kibic F1SL

Liczba postów : 24
Registration date : 03/03/2009

Powrót do góry Go down

REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon Empty Re: REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon

Pisanie by Chipita Pią 06 Mar 2009, 18:28

Pelbel, w F1 nie gasną zawsze w tym samym momencie aczkolwiek jest to kwestia max. 1.5-2 sekund, zależy kiedy Charlie zgasi te światła. Można zrobić jak mówisz, jeśli to potrafisz.

Chipita
kibic F1SL
kibic F1SL

Liczba postów : 873
Skąd : Szczecin
Registration date : 18/11/2007

https://f1sl.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon Empty Re: REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon

Pisanie by Luis Sob 07 Mar 2009, 00:30

W sts 2.0 można ustawić dwie opcję startu:
I - światła zapalają się jedne po drugich i następuje start (tak jak mamy teraz w GP);
II - wszystkie światła zapalają się jednocześnie i po ich nagłym zniknięciu następuje start;
Sądzę, iż tutaj też jest taka opcja dostępna, gdyż gra jest oparta na wersji 2.0 Wink Dobrze prawię? :P
Luis
Luis
kibic F1SL
kibic F1SL

Liczba postów : 156
Age : 37
Skąd : I stolica Polski
Registration date : 15/09/2008

Powrót do góry Go down

REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon Empty Re: REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon

Pisanie by Pelbel Sob 07 Mar 2009, 11:02

O tym właśnie mówię ;D Myślę , że skoro jest taka możliwość plus tak jest naprawdę , to czemu tego nie wykorzystać.


Do punktu o wyścigu trzeba dodać, że wyjazd po pitstopie "wjazdem" do pit stopu to automatyczna dyskwalifikacja plus coś tam na następny wyścig. Takie coś się opłaca na jednym torze czy na dwóch, ale lepiej napisać.

Kolejne to to , że jak komuś się skończy paliwo, a nie jest zdublowany, to musi przepuścić kierowców go wyprzedzających. Poza tym musi zjechać z optymalnej linii jazdy. Żeby nie dochodziło do sytuacji, że ktoś poprzez blokowanie następnego zawodnika będzie się szybciej toczył:D

Pelbel
kibic F1SL
kibic F1SL

Liczba postów : 899
Registration date : 21/12/2007

Powrót do góry Go down

REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon Empty Re: REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon

Pisanie by Wokinger Sob 07 Mar 2009, 20:51

Tak by wyglądał regulamin ;]
Wokinger
Wokinger
Ferrari
Ferrari

Liczba postów : 2773
Age : 32
Skąd : Chrzanów
Registration date : 20/11/2007

Powrót do góry Go down

REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon Empty Re: REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon

Pisanie by Pelbel Pią 27 Mar 2009, 13:56

Aha mam pewien pomysł.
Jako , że nie jesteśmy robotami jak ci w prawdziwej F1, musimy doprecyzować sytuację dublowania.

Chodzi o to, że np zdarza mi się, że kogoś dubluje, on mnie przepuszcza. OK. Niestety ja za chwilę wpadam w bandę i ten kogo zdublowałem mnie wyprzedza. Wtedy znowu mi oddaje miejsce. Trochę bez sensu, bo nie można być karanym dwa razy za to samo.
Chciałbym więc , żeby zrobić tak.
Jeśli kierowca zostanie przepuszczony, to potem już zarówno zdublowany jak i dublujący traktowani są na równi. Oczywiście jak będzie znowu dublowanie ( znowu nadrobi zawodnik szybszy kolejene okrążenie ) no to wiadomo, że ma przepuścić, ale w sytuacji jaką wcześniej opisałem, nie powinno się drugi raz oddawać pozycję. Jeśli zawodnik dubluje to wiadomo, że musi być szybszy, więc jeśli sam nie zrobi błędu to walki i tak nie powinno pomiędzy nim a tym tracącym okrążenie być. Jeśli robi błąd to ma pecha.
Jak nie zrozumiale to doprecyzuje :P

Pelbel
kibic F1SL
kibic F1SL

Liczba postów : 899
Registration date : 21/12/2007

Powrót do góry Go down

REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon Empty Re: REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon

Pisanie by Chipita Pią 27 Mar 2009, 14:59

Pelbel, w F1 tak jest.

Jeśli Kimi dubluje Lewisa bo ten np. stracił dużo czasu na jakimś wypadku, Lewis oddaje mu pozycję. Później jednak Kimi zwalnia, bo ma słabsze tempo (jak to w 2008 się często zdarzało). Lewis go dogania i w tym momencie jest już normalna walka 2 kierowców. Jeśli Lewis go znowu wyprzedzi to Kimi ma pecha i musi się z nim męczyć.

Chipita
kibic F1SL
kibic F1SL

Liczba postów : 873
Skąd : Szczecin
Registration date : 18/11/2007

https://f1sl.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon Empty Re: REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon

Pisanie by Wokinger Sob 28 Mar 2009, 19:59

Sprostowane punkty:
1.3.1.
3.2.
4.3.4.1.
4.3.4.2.
5.7.
5.9.3.1.
5.9.3.2.
Wokinger
Wokinger
Ferrari
Ferrari

Liczba postów : 2773
Age : 32
Skąd : Chrzanów
Registration date : 20/11/2007

Powrót do góry Go down

REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon Empty Re: REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon

Pisanie by Pelbel Sob 28 Mar 2009, 21:33

I usunięto 4.3.4.3.

Czy Chipita będzie dawał tytuły szlacheckie?? Zdaje się , że kilku kierowców takowy dostało ?
Wiecie co mi się podoba?? W końcu mamy zgodny z Konstytucją regulamin, albo przynajmniej kolejny punkt. Mamy instancyjność. Brawo :P

Pelbel
kibic F1SL
kibic F1SL

Liczba postów : 899
Registration date : 21/12/2007

Powrót do góry Go down

REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon Empty Re: REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon

Pisanie by Wokinger Nie 05 Kwi 2009, 13:30

Dodano pkt. 2.4. i 2.5. w celu postawieniu jasno sytuacji nowych kierowców.
Wokinger
Wokinger
Ferrari
Ferrari

Liczba postów : 2773
Age : 32
Skąd : Chrzanów
Registration date : 20/11/2007

Powrót do góry Go down

REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon Empty Re: REGULAMIN F1 SPEED LEAGUE - III sezon

Pisanie by Sponsored content


Sponsored content


Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach